Výsledky AAA AUTO Praha vypovídají o důvěře klientů

08.03.2002 | ,
Domovská stránka


perex-img Zdroj: Finance.cz

Za jasnou odpověď na pomluvy a fámy, které se v lednu rychlostí blesku rozšířily mezi českou veřejností, považuje vedení společnosti Automobile Group, jež provozuje autobazary AAA AUTO Praha a AAA AUTO Morava, výsledky, kterých tato společnost dosáhla v prvních čtyřech týdnech letošního roku. „Lednové prodeje myslím přesvědčivě ukázaly, že se naši zákazníci nenechali sérií negativních článků zviklat v důvěře v naše služby. Můžeme dokonce hovořit o nejúspěšnějším lednu v naší historii, neboť se nám podařilo prodat celkem 2.237 vozů, což je o více než 43% více než v loňském roce, kdy od nás s nově koupeným vozem odjelo 1.600 zákazníků,“ říká Anthony James Denny, předseda představenstva Automobile Group.

Zároveň však připouští, že lidé jsou nyní při koupi vozů opatrnější. „Novináři pojmenovali některé obecné problémy, o nichž se v souvislosti s autobazary již delší dobu hovořilo. To se projevilo na jedné straně vzrůstem důvěry v nové vozy, na straně druhé uvědomělejším chováním zákazníků při nákupu ojetin. Častěji než dříve přicházejí s jasnou představou o automobilu, který chtějí koupit, více než dříve využívají možnosti důkladné prohlídky vozů v našich dílnách a větší pozornost věnují zkušebním jízdám. Důkladněji studují dokumenty, které podepisují. Pozitivně hodnotím také to, že již nemívají dříve tak častá nerealistická očekávání. Obrazně řečeno, většina lidí konečně pochopila, že auto z roku 1992 se 150 tisíci kilometrů na tachometru nemůže být stejně spolehlivé jako rok starý model, který jeho majitel používal jen k víkendovým cestám na chatu.“

 

Podle Dennyho slov lednová vlna kritiky jeho společnosti paradoxně prospěla. Zkušenosti prodejců hovoří o tom, že zhruba třetina zákazníků AAA AUTO Praha navštíví více bazarů, aby mohli porovnat rozsah nabídky, ceny i kvalitu nabízených vozů a poskytovaných služeb. Toto srovnání v drtivé většina případů vychází ve prospěch největšího středoevropského autobazaru. Žádný jiný prodejce nemůže zákazníkům v daný moment nabídnout výběr ze 1400 prověřených vozů a pouze málokde mají možnost tak důkladné technické kontroly vozu. Zákazníci AAA AUTO Praha navíc oceňují stoprocentní právní záruky na původ vozu, které jim firma vystavuje. Převzít takovéto riziko si může dovolit pouze finančně silná a nezávislá společnost, která je majitelem každého prodávaného vozu. Malé bazary, jež většinou fungují na bázi komisního prodeje, tuto službu nabídnout nemohou.

 

Spolu s údaji o počtu prodaných vozů zveřejnila společnost Automobile Group také výsledky průzkumu týkajícího se spokojenosti jejích zákazníků. Vyplývá z nich, že plnou či téměř bezvýhradnou spokojenost se službami vyjadřuje v současné době na 95% lidí, kteří jich využili. Za hlavní důvody nespokojenosti označilo zbylých 5% zákazníků nízké výkupní ceny vozů a přísné kontroly stavu a původu vozů, jež firma vykupuje.

 

Kontakt:

Public Relations

Automobile Group a.s.

Dopraváků 723, Praha 8

Tel.: 02/83060233

Fax: 02/83060276

E-mail: mailto:pr@aaaautopraha.cz

Autor článku

 

Články ze sekce: Domovská stránka