Budvar prodal na domácím trhu celkem 731.059 hektolitrů piva. Oproti roku 2007 jeho domácí produkce vzrostla o 9,7 procenta. Vedení pivovaru to pokládá za dobrý výsledek. Pivní trh v Česku totiž zaznamenal v porovnání s rekordním rokem 2007 mírný pokles prodejů.
"Produkce českých pivovarů se podle předběžných údajů loni snížila asi o dvě procenta. Celková spotřeba na českém trhu poklesla předběžně asi o tři procenta," uvedl obchodní ředitel pivovaru Robert Chrt.
Prodeje pivovaru v zahraničí se loni snížily o procento na 581.522 hektolitrů. Pro Budvar to ale znamenalo druhý největší objem vyvezeného piva za dobu jeho existence. Pivovar exportuje do více než 50 zemí. Nejvyšší podíl na vývozu měl stejně jako v uplynulých letech světlý ležák.
"S výsledky exportu jsme vzhledem k ekonomickému vývoji v posledních měsících spokojeni. Ležák Budweiser Budvar patří na všech trzích mezi nejdražší importované ležáky a přestože se v našich klíčových exportních zemích celková spotřeba piva loni snížila, dokázali jsme v podstatě udržet naše tržní pozice," řekla vedoucí oddělení exportních prodejů Renata Pánková.
Budvar většinu svého piva prodává v zemích Evropské unie, kde spotřeba loni většinou klesla nebo stagnovala. Například v Německu se snížila o dvě procenta, v Británii zájem o prémiové ležáky propadl o 15 procent. O tři procenta dolů zamířila i produkce na Slovensku. Pouze v Rusku poptávka stagnovala.
Zatím nejlepší výrobní rok zažil pivovar na přelomu tisíciletí. V roce 2000 se v něm uvařilo 1,347 milionu hektolitrů piva.
Ve své historii vyrobil budějovický pivovar přes 40 milionů hektolitrů piva. K výrobě prvního milionu přitom potřeboval 13 let, trvalo to od roku 1895 do roku 1908. Historicky první várku uvařil tehdejší Český akciový pivovar 7. října 1895.