Řídicí vozy měly vzniknout přestavbou starých velkoprostorových vagonů, které jezdí převážně v soupravách osobních vlaků. Řídicí vůz je vagon s kabinou pro strojvedoucího, ze které se dá ovládat celý vlak, ačkoliv hnací lokomotiva je na opačném konci soupravy. Díky takovému řazení vlaku se nemusí lokomotiva při každé změně směru nebo v koncových stanicích přepřahat. Strojvůdce ji ovládá, i když lokomotiva vlak tlačí.
Dráhy se naděje na nové řídicí vozy nevzdávají. "ČD budou nadále postupovat dle zákona o veřejných zakázkách, a to výzvou jednomu nebo omezenému počtu dodavatelů k podání nabídek za podmínek odpovídajících původnímu zrušenému tendru," uvedl Šťáhlavský.
Původní zakázka se měla realizovat z velké části v letech 2010 až 2012. "Ani původní termín zahájení plnění zakázky koncem roku 2009 není prozatím nereálný," dodal Šťáhlavský.