O vítězství společnosti SOR, který patří do finanční skupiny J&T, mluvili lidé v autobusové dopravě už delší dobu. Soutěž byla vyhlášena už před rokem a její výsledek zdržela podaná námitka u antimonopolního úřadu firmou Iveco Czech Republic (bývalá Karosa).
Autobusy, které jezdí v pražské hromadné dopravě, jsou dlouhodobě ve špatném technickém stavu. V minulých letech koupil DPP jen několik desítek nových autobusů.
DPP má v tomto roce na investice pouze 1,9 miliardy korun a jen splácení už dříve dojednaných dodávek bude stát téměř tři miliardy korun. Pražští radní a předseda představenstva Radovan Šteiner už dříve slíbil, že DPP bude moci letos čerpat peníze z evropských fondů. Z operačního programu Praha - Konkurenceschopnost by mohl podle Šteinera získat až 450 milionů korun.
Členové finančního výboru zastupitelstva hlavního města se na schůzce koncem ledna ale nebyli schopni téměř na ničem shodnout; nakonec schválili pouze to, že přebytky z loňska, které budou známé po zveřejnění výsledků hospodaření města za rok 2008, použijí prioritně na dotaci DPP.