"U dobrých projektů máme signál od bank, že jsou ochotny nám půjčit v poměru jedna k jedné," doplnil Dospiva. "Celkem tak můžeme v nejbližším období investovat půl miliardy eur (14 miliard korun)," dodal.
V letošním roce skupina ale zřejmě příliš nakupovat nebude. "Tento rok nebude tak bohatý na akvizice jako loňský, plánujeme méně projektů. Rok 2010 ale přinese nové příležitosti," poznamenal.
Společnost letos oddělila letiště od zbytku Aera Vodochody, které koupila předloni, a vytvořila z něho samostatnou firmu. "V lednu jsme podali návrh EIA (posouzení vlivu na životní prostředí), kterou potřebujeme pro přestavbu letiště. Chceme postupně změnit jeho statut z mezinárodního neveřejného na veřejné letiště," dodal. Jako veřejné by letiště prý mohlo fungovat do dvou až tří let.
V budoucnu skupina očekává investiční příležitosti zejména v zemích visegrádské čtyřky. V Česku se zajímá například o privatizaci Letiště Praha, jehož cenu Dospiva odhaduje na méně než 60 miliard Kč.