Microsoft otevře obchody se svou značkou, podobně jako Apple

13.02.2009 | , Financninoviny.cz
Zpravodajství ČTK


perex-img Zdroj: Finance.cz

Seattle 13. února (ČTK) - Americký Microsoft otevře síť vlastních prodejen se svým logem, protože se snaží dohnat úspěch svého rivala Apple v maloobchodním prodeji. Největší světový výrobce softwaru s tím ale neuvedl, kolik obchodů chce otevřít, ani to, jaké zboží z jeho sortimentu nabídnou.

O podrobnostech plánu má rozhodnout nový vice-prezident maloobchodního prodeje David Porter, který je bývalým vrcholným manažerem studia DreamWorks Animation. Kromě softwaru kolem operačního systému Windows vyrábí Microsoft například i herní konzoly Xbox a digitální hudební přehrávač Zune.

O plánu Microsoftu se dlouho spekulovalo. Podnik se pro síť obchodů rozhodl v době, kdy spotřebitelé za klesající ekonomiky nechtějí utrácet. Řetězec prodejen elektroniky Circuit City je ale kvůli tomu v bankrotové ochraně před věřiteli a podobný plán počítačového výrobce Gateway před několika lety skončil neúspěchem.

Microsoft poškodilo špatné přijetí posledního operačního systému Vista spotřebiteli. Zato jeho konkurent Apple sílí díky úspěchům v digitálním prodeji hudby; řada přehrávačů iPod získala na trhu dominantní pozici a Apple díky ní posiluje své postavení i v prodeji osobních počítačů.

Apple si na cestě k uživatelům v posledních letech pomáhala i svými stylovými prodejnami. Nyní jich má ve světě přes dvě stovky, napsala agentura Reuters.

Autor článku

 

Články ze sekce: Zpravodajství ČTK