GM musí podle podmínek vládní pomoci do úterý předložit plán, jenž má prokázat její životaschopnost a zajistit splacení státních úvěrů. "Jeden z plánů zahrnuje využití kapitoly 11 (amerického zákona o bankrotech), které by svedlo všechna životaschopná aktiva GM, včetně některých amerických značek a zahraničních aktivit, do nové firmy," uvedl list. "Nežádoucí aktiva by byla zlikvidována nebo prodána," dodal. Společnost GM se podle listu k těmto informacím odmítla vyjádřit.
Podle zdrojů agentury Reuters se automobilka GM snaží dohodnout s věřiteli a odboráři na podmínkách restrukturalizace, jednání s klíčovým odborovým svazem United Auto Workers však údajně zkrachovala kvůli neshodám v otázce nákladů na zdravotní péči pro důchodce.
Americká vláda automobilce GM v prosinci přislíbila nízkoúročené půjčky v celkové hodnotě 13,4 miliardy dolarů. Firma již obdržela 9,4 miliardy dolarů a zbývající čtyři miliardy by podle dřívějších informací měla získat 17. února, což je konečný termín pro předložení jejího restrukturalizačního plánu americkému Kongresu.
Automobilka již tento týden oznámila, že v letošním roce sníží počet svých kancelářských zaměstnanců po celém světě na 63.000 ze současných 73.000 a přikročí k redukci mezd.
Automobilový průmysl po celém světě se nyní potýká s poklesem poptávky, protože světová finanční krize vedla ke zpomalení ekonomiky, obtížnějšímu přístupu k úvěrům a poklesu spotřebitelské důvěry a výdajů. Prodej osobních aut v USA se v lednu propadl o 37 procent na 656.976 vozů, z toho prodej GM klesl téměř o polovinu.
Celosvětový prodej GM se v loňském roce snížil o 11 procent. Automobilka tak přenechala vedoucí pozici v prodeji japonskému konkurentovi Toyota Motor. GM vládla světovému automobilovému trhu více než tři čtvrtě století.