Zástupci odborů, jejichž vyjádření ČTK zjišťuje, se podle svého dřívějšího vyjádření snažili vést jednání o kolektivní smlouvě tak, aby byla především zachována zaměstnanost. To se podařilo, firma se zatím propouštět kmenové zaměstnance nechystá. Růst platů je však kvůli krizi podstatně menší než v roce 2007, kdy se mzdy v automobilce zvýšily o téměř 13 procent.
"I v současné době, která je silně poznamenána finanční krizí a nejistotou na světových trzích, rovněž i přes nemalé zatížení rozpočtů firmy, chceme naše zaměstnance, jejichž práce si vysoce ceníme, podpořit a dále je motivovat," řekl k dohodě člen představenstva pro řízení lidských zdrojů Klaus Dierkes.
V roce 2007 firma poprvé v historii zavedla systém podnikového bonusu, který má zaručenou a variabilní část a je více provázaný s výkony zaměstnanců. Do této zaručené části byl transformován i 13. plat, který podle Černého zůstává i přes dopady finanční krize v roce 2009 zachován.