Dráhy chtějí vylepšit 68 klasických motoráků a 68 přípojných vagonů; jejich soupravy cestující dobře znají z lokálních tratí. Dohromady by mělo vzniknout 68 dvoučlánkových jednotek, jejichž jedna část bude nízkopodlažní.
Nejde o první zakázku tohoto druhu. Na dráze již jezdí 75 podobně upravených jednotek, které dráhy provozují pod názvem Regionova. Regionovy dodává dopravci šumperský podnik Pars nova; celkem za ně dráhy zaplatily zhruba 1,7 miliardy korun.
Petr Šťáhlavský z tiskového oddělení Českých drah odmítl, že by aktuální soutěž automaticky vyhráli Šumperští. Upozornil na skutečnost, že podniky zabývající se modernizací vlaků jsou také například na Slovensku a v Maďarsku. Také v těchto zemích se zabývali obnovou starých motoráků.
Modernizace motorových vagonů není jediným stamilionovým tendrem, který dráhy v poslední době vypsaly. Podnik například hledá partnery pro údržbu vozového parku, zakázky mají celkem hodnotu 3,7 miliardy. Dráhy také poptávají úklidové služby. Naopak miliardovou soutěž o dodávku 34 řídících vozů dráhy nedávno pro nezájem zrušily.
Na obnovu vozového parku chtějí ČD mimo jiné použít peníze z loňského prodeje majetku Správě železniční dopravní cesty. Čistý zisk z transakce byl zhruba osm miliard korun, část peněz ale spolkla ztráta z osobní dopravy v krajích. Letos chce ministerstvo dopravy drahám pomoci ztrátu uhradit, čímž by se na obnovu vozidel uvolnily další prostředky.
Vozový park ČD patří s průměrným stářím 26 let k nejstarším v Evropě.