Mluvčí SOS Ivana Picková sdělila, že pracovníci sdružení zkontrolovali prodej hrnkových květin v pražských obchodech Globus, Ikea, OBI a Baumax. "Zjistili, že kromě Baumaxu je zákon porušován ve všech navštívených prodejnách," uvedla Picková.
Zákon o ochraně spotřebitele přitom podle Pickové ukládá prodávajícímu povinnost informovat spotřebitele o vlastnostech prodávaného výrobku. Obchodníci musí zákazníky také seznámit se zvláštními pravidly, která je při užívání zboží nutné dodržovat.
"U květin, které mají různé nároky jak na světlo, tak na zálivku, je možné špatnou péčí rostlinu zahubit," upozornila Picková. Spotřebitel by se pak podle Pickové mohl oprávněně domáhat toho, že mu prodávající návod v českém jazyce neposkytl, a proto nemohl zajistit odpovídající péči. "Mohl by se domáhat vrácení peněz či chtít novou květinu. Samozřejmě včetně návodu," podotkla Picková.
SOS požádalo ČOI, aby zaujala stanovisko k praxi některých obchodníků, kteří tímto způsobem podle sdružení porušují zákon. "SOS zároveň varuje spotřebitele, aby si nyní, kdy si chtějí v předjaří třeba osvěžit byt novou rostlinou, dávali pozor na to, zda je na obale uveden návod buď v češtině nebo prodejce alespoň použil piktogramy, z nichž je jasné, jak květinu umístit a jak o ni pečovat," dodala Picková.