Z původních 15 letadel zůstaly SkyEurope pouze čtyři. Pro zajištění všech letů podle letového řádu doplňuje firma jejich kapacitu dalšími šesti půjčenými letadly. Ta v následujících týdnech vymění za zmíněné boeingy, cílem je podle Bittera mít ve flotile 11, možná 12 letadel.
Dvě letadla přiletí z Litvy. Jak napsal odborný server Planes.cz, jde o letadla po zkrachovalé společnosti flyLAL. Zbylých pět letounů získají SkyEurope od americké letecké společnosti United Airlines.
Všech sedm letadel bude létat v barvách SkyEurope, vzhled se však bude od toho současného lišit. Tradiční modrý podklad s bílým nápisem vystřídá bílé pozadí a modrý nápis. Podle Bittera za změnou stojí snaha ušetřit. Letadla přiletí bílá a bylo by nákladné je přebarvovat celá na modro. "To by nás stálo 60.000 eur, takhle zaplatíme jen 9000," řekl Bitter.
SkyEurope prošly v posledních týdnech výraznou změnou. Ještě donedávna se chlubily "nejmladší flotilou v Evropě". Část letadel si však vzala zpět leasingová firma. "Finanční situace je velmi složitá, stali jsme se menší společností," uvedl Bitter. SkyEurope chtějí na léto zredukovat počet linek z Vídně a Bratislavy, naopak v Praze chtějí přidat.
Bitter se snaží hledat pozitiva i na současné krizi. "Vidíme přesun business pasažérů k low-cost segmentu, hlavně v Praze," řekl. Podle něj stále více obchodních cestujících, kteří jsou tradičně chloubou klasických dopravců, vyhledává levné letenky.
SkyEurope za svou šestiletou existenci nikdy nevykázaly zisk. Situace se kvůli krizi a rostoucím cenám ropy prudce zhoršila loni. Kvůli úbytku pasažérů firma na přelomu ledna a února zrušila desítky letů z Prahy, čímž pasažéry nepříjemně překvapila. Také díky nižší kapacitě létají podle Bittera letadla letos plnější než loni.
SkyEurope loni na pražském letišti odbavily 1,1 milionu pasažérů, což je nejvíce ze všech nízkonákladových aerolinií. Na jejich pozici se tlačí maďarská společnost Wizz Air, která dnes začala do Prahy létat.