Zhruba o čtvrtinu rozšíří firma dosavadní výrobní kapacitu kvůli zakázce pro bratislavskou Železniční společnost Slovensko. Na konci loňského roku s ní uzavřela smlouvu o dodání deseti vlakových souprav za 2,5 miliardy korun. Dvoupatrové elektrické soupravy zlepší příměstskou hromadnou dopravu nejprve v okolí Žiliny, poté Trenčína a Košic, řekl ČTK ředitel slovenské společnosti Milan Chúpek.
Nová výrobní hala o rozloze 2000 metrů čtverečních bude montážním pracovištěm, které bude vybaveno technologickou kolejí i takzvaným montážním kanálem dlouhým 30 metrů. "V části haly vznikne sociální zázemí. Vedle výrobní haly bude stát skladovací hala o rozloze 1400 metrů čtverečních, hlavně pro velkoplošné hliníkové profily," upřesnil Paruza.
Firma se 485 zaměstnanci přijme do nové výroby postupně dalších 40 lidí pro technické i dělnické profese. "Navzdory hospodářské krizi své zaměstnance nepropouštíme, ani nebudeme propouštět. Od začátku roku jsme naopak přijali tři desítky svářečů, zámečníků a obráběčů," řekl ČTK ředitel.
Moderní vlakové soupravy vyrábí Škoda Vagonka už devátým rokem pro České dráhy, od loňského roku je dodává do Litvy. "Soupravy jsou použitelné pro celou střední a východní Evropu. Mezi potenciální odběratele by mohlo patřit například Maďarsko, Ukrajina i celý Balkán," dodal generální ředitel Škoda Holdingu Tomáš Krsek.
Na Slovensko by mohla firma dodávat ještě vagony pro lokomotivní vlaky, pokud by zvítězila ve výběrovém řízení, které Železniční společnost Slovensko vyhlásí do dvou týdnů.
Škoda Vagonka patří do skupiny Škoda Transportation, která původní ostravskou ČKD Vagonku ovládla v roce 2005. Skupina je největším výrobcem příměstských elektrických jednotek, lokomotiv, tramvají i trolejbusů ve střední Evropě. Za loňský rok plánovala utržit až 13,5 miliardy korun.