Za nové vozy dráhy již loni zaplatily zálohy, letos tak doplatí 3,6 miliardy korun. Loni se zálohami na letošek do obnovy vozového parku vložily 4,5 miliardy Kč. "Vlak je náš základní výrobní prostředek a má naši investiční prioritu," řekl finanční náměstek generálního ředitele drah Michal Nebeský.
Na kolejích se letos objeví například 12 nových pantografů City Elefant, 46 regionálních motoráčků nebo 13 modernizovaných vagonů pro motorové vlaky. Celková částka se může ještě zvýšit, neboť dráhy chtějí do konce března vypsat tendry na nákup 100 rychlíkových vagonů a pronájem osmi motorových jednotek pro rychlíky Praha - Rakovník a Praha - České Budějovice.
Zastaralý vozový park patří k největším problémům drah. České vlaky s průměrným věkem 26 let jsou v Evropě mezi nejstaršími. Na obnovu vozového parku získaly dráhy zhruba osm miliard za prodej majetku SŽDC. Konkurenční dopravci transakci kritizují jako nepovolenou státní podporu.