Ředitelka české pobočky Mezinárodní federace fonografického průmyslu (IFPI) Petru Malá Žikovská dnes ČTK sdělila, že zatímco v roce 2007, kdy prodej hudebních příloh novin startoval, činila hodnota prodeje těchto CD zhruba 42 milionů korun, loni se tržby prudce zvýšily na 183 milionů korun.
"Je samozřejmé, že příbaly svou nízkou cenou nepřinášejí hudebním vydavatelům takovou marži, jako prodeje standardní, nicméně je pozitivním faktem pro hudební branži, že spotřebitelé za hudbu utratili v loňském roce více než v tom předcházejícím," uvedla.
Příjmy z prodeje digitální hudby v roce 2008 vzrostly o 24,7 procenta na téměř 30 milionů korun. "Podíl digitálních prodejů tedy dosáhl 8,7 procenta objemu prodeje fyzických nosičů oproti 5,4 procenta v roce 2007," podotkla šéfka české pobočky IFPI.
Naopak obrat z prodeje fyzických hudebních nosičů CD a DVD (bez příbalových CD) se loni meziročně snížil bezmála o 22 procent na 343,5 milionu korun. Počet prodaných CD a DVD v kusech ale klesl pomalejším tempem o 14,8 procenta, protože jejich průměrná cena byla nižší.