IFPI: Český hudební trh loni poprvé po deseti letech vzrostl

20.02.2009 | , Financninoviny.cz
Zpravodajství ČTK


perex-img Zdroj: Finance.cz

Praha 20. února (ČTK) - Český hudební trh v roce 2008 poprvé po deseti letech vykázal nárůst, meziročně o 11 procent na 555 milionů korun. Hlavní podíl na vyšších tržbách hudebních vydavatelství měla levná CD, která se prodávají jako přílohy novin. Vyšší tržby byly i z prodeje digitální hudby, naopak odbyt klasických CD a DVD šel dolů. V předchozích letech hudební vydavatelství zejména kvůli nelegálnímu stahování hudby hlásila pokles tržeb.

Ředitelka české pobočky Mezinárodní federace fonografického průmyslu (IFPI) Petru Malá Žikovská dnes ČTK sdělila, že zatímco v roce 2007, kdy prodej hudebních příloh novin startoval, činila hodnota prodeje těchto CD zhruba 42 milionů korun, loni se tržby prudce zvýšily na 183 milionů korun.

"Je samozřejmé, že příbaly svou nízkou cenou nepřinášejí hudebním vydavatelům takovou marži, jako prodeje standardní, nicméně je pozitivním faktem pro hudební branži, že spotřebitelé za hudbu utratili v loňském roce více než v tom předcházejícím," uvedla.

Příjmy z prodeje digitální hudby v roce 2008 vzrostly o 24,7 procenta na téměř 30 milionů korun. "Podíl digitálních prodejů tedy dosáhl 8,7 procenta objemu prodeje fyzických nosičů oproti 5,4 procenta v roce 2007," podotkla šéfka české pobočky IFPI.

Naopak obrat z prodeje fyzických hudebních nosičů CD a DVD (bez příbalových CD) se loni meziročně snížil bezmála o 22 procent na 343,5 milionu korun. Počet prodaných CD a DVD v kusech ale klesl pomalejším tempem o 14,8 procenta, protože jejich průměrná cena byla nižší.

Autor článku

 

Články ze sekce: Zpravodajství ČTK