"Cesta do oblíbeného nákupního centra trvá v průměru 30 minut. Podíl těch, kteří jezdí do nákupního centra většinou autem, vzrostl na tři čtvrtiny," uvedla v tiskové zprávě zaslané ČTK společnost Incoma Research. Čechům návštěva nákupního centra v průměru zabere 110 minut. Zatímco ženy v něm nakupují 118 minut, tak muži jsou s nákupy hotovi rychleji a nákupní centrum opouštějí v průměru po 101 minutách.
Mezi největší nákupní centra v Česku patří například obchodní komplex v Praze-Letňanech. "Návštěvnost Obchodního centra Letňany každoročně vzrůstá. Loňských více než deset milionů zákazníků představuje meziročně přibližně sedmiprocentní nárůst a ve srovnání s rokem 2006 nárůst o zhruba čtrnáct procent," uvedla marketingová manažerka OC Letňany Jana Turková. Zhruba tři čtvrtiny zákazníků letňanského obchodního centra tvoří obyvatelé hlavního města a čtvrtinu mimopražští.
Nejnavštěvovanějším nákupním centrem v Česku je obchodní komplex Nový Smíchov v Praze. Mezi mimopražskými nákupními centry vede brněnská Galerie Vaňkovka.
V ČR bylo loni podle údajů společnosti Incoma Research otevřeno rekordních 20 nákupních center a menších obchodních komplexů. Celkový počet nákupních center tak vzrostl na 290. V následujících letech rozmach nákupních center podle odborníků zpomalí hospodářská krize. Developeři totiž mají horší přístup k bankovním úvěrům, a proto některé plánované projekty pravděpodobně neuvedou v život.
Některá nákupní centra v Praze se již nyní kvůli rostoucí konkurenci, špatnému umístění či skladbě obchodů potýkají s nízkým počtem nakupujících. Obchodníkům se malá návštěvnost nelíbí a často žalují provozovatele nákupních center, po kterých požadují snížení nájemného. Rozhodčí soud při Hospodářské komoře podobných sporů řeší několik desítek.