Úřady budou informovat prostřednictvím digitálního vysílání

24.02.2009 | , Financninoviny.cz
Zpravodajství ČTK


perex-img Zdroj: Finance.cz

Praha 24. února (ČTK) - Úřady budou prostřednictvím digitálního zemského televizního vysílání informovat občany o své činnosti. Lidé by si mohli v budoucnu pomocí digitální televize také vyřídit například různé výpisy z katastrů či v přímém přenosu sledovat jednání obecního zastupitelstva. Vyplývá to z memoranda o spolupráci na rozvoji služeb státní správy, které podepsal ministr vnitra Ivan Langer a generální ředitel České televize Jiří Janeček.

První pilotní projekty tohoto projektu nazvaného T-Služby by měly být uvedeny do zkušebního provozu v závěru letošního roku. Začátek řádného provozu informačního systému lze podle ČT očekávat v dalších letech, kdy by se měla nabídka informačních služeb postupně rozšiřovat. Do systému, který bude fungovat jako samostatný kanál v rámci veřejnoprávního multiplexu, budou moci být zapojeny nejen centrální úřady, ale i obce, města a kraje.

"Až dosud klasické televizní vysílání mělo charakter pouze jednosměrného toku informací, kdy provozovatel vysílá a divák přijímá. Naším cílem je využít technického potenciálu, která v sobě obsahuje digitální vysílání, a jednosměrnost toku informací vyměnit za obousměrnost," řekl novinářům Langer. Podle Janečka se díky této spolupráci informace o činnosti státních úřadů či obecních samospráv rychle dostanou i k lidem, kteří doma nemají přístup k internetu. "Můžeme pomoci něčemu, co lidé zajisté uvítají. Aby byli lépe informováni z pohodlí svých domovů," uvedl Janeček.

Autor článku

 

Články ze sekce: Zpravodajství ČTK