Prodej filmových DVD v roce 2008 vzrostl i přes rozmach levných DVD, která jsou nabízena například jako přílohy novin či časopisů. Obchody, trafiky a další prodejní místa na českém trhu loni zaplavilo nejméně 219 milionů levných filmových DVD a CD. To je zhruba trojnásobek ve srovnání s rokem 2007. "Nenaplnily se pesimistické prognózy, že prodej v trafikách zcela potlačí zájem o filmy na DVD video v klasické obchodní síti," uvedl Borowiec.
V obchodech prodej filmových DVD loni vzrostl o 506.357 kusů. Hůře ale konkurenci levných DVD čelí videopůjčovny, které nakoupily o 121.294 filmových DVD méně než v roce 2007. "To se dramaticky projevilo ve snížení velkoobchodních tržeb o 82,517.000 korun a přineslo oproti roku 2007 ztrátu 48 procent," upozornil Borowiec.
Loňské velkoobchodní tržby z prodeje DVD do obchodů a videopůjčoven 542,3 miliónu korun by podle něj znamenaly nejhorší výsledek od roku 2003, kdyby se ovšem především v závěru roku neprodaly na českém a slovenském trhu moderní disky s vysokým rozlišením obrazu Blu-ray za bezmála 15 milionů korun. "Takže celkové tržby za DVD video a Blu-ray disky byly v roce 2008 nakonec vyšší než v roce 2006," prohlásil.
Digitální video definitivně ovládlo český a slovenský trh v roce 2006. Distributoři do českých a slovenských obchodů a videopůjčoven tehdy prodali 2,582.276 filmů na DVD, zatímco videokazet bylo jen 362.796. Ještě v roce 2003 byl přitom poměr opačný. Nyní jsou již klasické videokazety v Česku minulostí a k dostání jsou většinou pouze ve výprodejích. Naopak na vzestupu je nový formát Blu-ray, který byl na český trh uveden v roce 2007.