Úsporná opatření týkající se závodu u Compiegne severovýchodně od Paříže by měla být oznámena na mimořádném zasedání závodní rady 16. března. Bylo by to dosud největší propouštění ve francouzském automobilovém průmyslu od začátku globální ekonomické krize.
Continental zprávu komentovat odmítl. Mluvčí firmy však poukázal na to, že odbyt osobních vozů v Evropě se v lednu propadl o 27 procent a že firma proto musí přizpůsobit své výrobní kapacity vývoji na trhu.
Continental se loni propadl do ztráty 1,1 miliardy eur (téměř 32 miliard korun) po zisku jedné miliardy eur v roce 2007. Firma se nyní potýká s vysokým zadlužením, takže se minulý měsíc objevily úvahy o možné státní pomoci.
Continental je čtvrtým největším dodavatelem součástek pro výrobu automobilů na světě a zaměstnává zhruba 150.000 lidí. V České republice vlastní vedle otrokovického producenta pneumatik Barum jičínskou výrobu brzdových posilovačů a válců pro automobily Teves. Firemní divize VDO má v Česku další čtyři továrny.
Téměř padesátiprocentní podíl v Continentalu minulý měsíc získal menší domácí konkurent Schaeffler. Ten nyní vede napjatá jednání s bankami, protože ve svých účtech našel díru šest miliard eur. Šchaeffler si loni v červenci půjčil na koupi Continentalu 16 miliard eur.