ZAHÁJEN 7. ROČNÍK ZLATÉ KORUNY - Výsledky soutěže o nejlepší finanční produkty roku budou známy na začátku června

02.03.2009 | , Zlatá koruna
Konference


perex-img Zdroj: Finance.cz

Praha, 2. března 2009 – Dnes byl zahájen v pořadí již 7. ročník soutěže Zlatá koruna. Stejně jako v minulých letech budou také letos odborníci zastoupení ve Finanční akademii vybírat v 15 kategoriích nejlepší finanční produkty z těch, které jsou v současné době na trhu a vyhlásí Novinku roku.

Vedle hodnocení, kterého se letos zúčastní na 260 odborníků, proběhne rovněž hlasování veřejnosti a podnikatelů o nejoblíbenější produkty. Záštitu nad letošním ročníkem Zlaté koruny opět převzal ministr financí ČR Miroslav Kalousek.

Domnívám se, že zvýšení povědomí o světě financí a především kladení důrazu na potřebu srovnání při výběru produktu je důležitým směrem k posilování finanční gramotnosti spotřebitelů,“ zdůraznil v souvislosti se zahájením nového ročníku soutěže Zlatá koruna Miroslav Kalousek.

Od prvního ročníku v roce 2003 se soutěže Zlatá koruna zúčastňují všechny přední banky, pojišťovny, leasingové, investiční a další finanční společnosti působící na českém trhu. Loni přihlásilo do soutěže Zlatá koruna rekordních 63 finančních společností celkem 182 produktů. Ukazuje se, že rok od roku stoupá nejenom zájem o účast v samotné soutěži, ale i o její poslání.

„Považuji takovouto soutěž za velmi užitečnou zejména pro širší veřejnost. Určitě výrazně přispívá k orientaci běžného člověka na finančním trhu, a to i proto, že hodnocení je nezávislé, anonymní a účastní se ho několik desítek předních odborníků,“ říká o Zlaté koruně Martin Diviš, předseda představenstva a generální ředitel Kooperativa pojišťovny.

Finanční společnosti mají možnost přihlašovat své produkty do soutěže Zlatá koruna od dnešního dne až do 29. března 2009. V průběhu dubna pak bude přihlášené produkty hodnotit Finanční akademie. Výsledky, tak jako každým rokem, budou očekávány s velkým zájmem.

Vzhledem k tomu, že Zlatá koruna se stala již zavedeným pojmem, plní dnes podobnou funkci jako například ratingové agentury nebo třeba auditorské firmy,“ říká o soutěži Markéta Šichtařová, ředitelka Next Finance.

Tradičně je významnou součástí Zlaté koruny hlasování veřejnosti o nejoblíbenější produkty. Toto hlasování má svou váhu, neboť reprezentuje názory samotných klientů na to, co finanční trh nabízí. V Ceně veřejnosti nyní probíhá nominační kolo. Na www.zlatakoruna.info může každý účastník nominovat svůj nejoblíbenější finanční produkt. Dvacet produktů, které získají nejvyšší počet nominací, postoupí v dubnu do finálového hlasování, které bude probíhat jak na internetu, tak prostřednictvím SMS zpráv, a kde se rozhodne o konečných vítězích. Současně již také probíhá hlasování o Cenu podnikatelů, která bude jako loňská novinka udělována letos teprve podruhé nejoblíbenějším produktům pro malé a střední podnikatele. 

Kontakt pro novináře:
Jaroslav Brož

e-mail: broz@zlatakoruna.info
mobil: 602 27 85 85

O soutěži Zlatá koruna

Soutěž Zlatá koruna oceňuje nejlepší finanční produkty na českém trhu. Letos se pod záštitou ministra financí ČR Miroslava Kalouska bude konat již její 7. ročník. Od začátku soutěže v roce 2003 se jí zúčastňují všechny významné banky, pojišťovny, leasingové, investiční a další finanční společnosti. Do loňského ročníku soutěže přihlásilo
63 finančních společností celkem 182 produktů.

Nejlepší produkty v 15 kategoriích vybírá Finanční akademie složená z 260 finančních odborníků. Kromě toho uděluje také cenu Novinka roku. Výsledky hodnocení ve Zlaté koruně pomáhají veřejnosti snáze se orientovat v nabídce finančních produktů, motivují občany k tomu, aby se více zajímali o vlastnosti jednotlivých produktů a lépe porozuměli nabídkám finančních společností.

Významnou součástí Zlaté koruny je hlasování o Cenu veřejnosti, kdy nejoblíbenější finanční produkty volí veřejnost prostřednictvím internetu a SMS zpráv. Loni bylo hlasování rozšířeno o Cenu podnikatelů, kterou se oceňují nejlepší finanční produkty
pro malé a střední podnikatele. Do veřejného hlasování se v loňském roce zapojil rekordní počet více než 43 tisíc účastníků.

Zlatá koruna svým zaměřením přispívá ke zdravé konkurenci, podporuje vznik nových produktů a veřejnosti napomáhá k vyšší finanční gramotnosti.

Další informace o soutěži Zlatá koruna najdete na www.zlatakoruna.info.

Autor článku

Tisková zpráva  

Články ze sekce: Konference