Dvě třetiny z objemu exportů klientů CzechTrade loni podle Jukla připadly na ruský trh. Prvenství patří zahraniční kanceláři CzechTrade v Jekatěrinburgu, která pomohla s vývozem 2,56 miliardy korun. Trojlístek kanceláří CzechTrade v Jekatěrinburgu, Moskvě a Petrohradu vykázala export 3,54 miliardy korun. Na pomyslném žebříčku úspěšnosti zahraničních kanceláří CzechTrade následuje za Jekatěrinburgem a Petrohradem kancelář v Bukurešti (337 milionů korun), Varšavě (273 milionů korun) a Stockholmu (247 milionů korun).
CzechTrade na konci roku 2008 provozovala ve 30 zemích 33 zahraničních kanceláří. Roční tržby za služby zahraničních kanceláří loni přesáhly rekordních 20 milionů korun a ve srovnání s rokem 2007 byly o pět milionů korun vyšší. Celkové tržby CzechTrade se díky tomu loni přiblížily hranici 25 milionů korun. Ještě v roce 2005 přitom činily zhruba deset milionů korun.
"Nejen tržby, ale také vytíženost zahraničních kanceláří, která v průměru za celý rok dosahovala 29,6 procenta, dokazují, že těžiště podpory exportu se přesouvá do oblasti služeb s nejvyšší přidanou hodnotou, a to do oblasti zahraničního marketingu ve formě individuálních zakázek," podotkl Jukl.
Vytíženost zahraničních kanceláří CzechTrade je vyjádřena podílem práce na konkrétních zakázkách klientů na celkovém disponibilním času zahraničních kanceláří. Nejlepší světové proexportní agentury mají podle Jukla průměrnou vytíženost kolem 40 procent. Mezi pět nejvíce vytížených zahraničních zastoupení CzechTrade patří Varšava (64,38 procenta), Kolín nad Rýnem (56,37 procenta), Petrohrad (48 procent), Stockholm (48 procent) a Ho Či Minovo Město (46,77 procenta).
Vývoz byl v posledních letech tahounem ekonomického růstu ČR a jeho objem dosahuje 80 procent HDP. Českou ekonomiku nyní nepříznivě ovlivňuje nižší poptávka v zemích, které jsou hlavními obchodními partnery. Mezi ně patří zejména Německo, Rakousko, Slovensko a další země eurozóny, dále Polsko či Maďarsko.
Stát proto více podpoří české exportéry, kteří kvůli globální hospodářské krizi přicházejí na svých tradičních vývozních trzích v západní Evropě o zakázky. Vývozcům mají při průniku na nové trhy pomoci například dostupnější úvěry státní České exportní banky či výhodnější pojištění od Exportní garanční a pojišťovací společnosti EGAP, přičemž celková podpora vývozu by se měla pohybovat kolem 2,9 miliardy korun.