Banky, pojišťovny a další finanční společnosti mohou od 2. března přihlašovat své produkty do soutěže o Zlatou korunu. Byl tak zahájen už sedmý ročník této prestižní akce, během níž odborníci a široká veřejnost rozhodnou o tom, které finanční produkty na českém finančním trhu budou letos nejlepší. Výsledky se dozvíme na počátku června.
Zlatá koruna je dnes u nás považována za nejreprezentativnější porovnávání kvality finančních produktů. Její výsledky mají vysokou vypovídací hodnotu a jsou přijímány s náležitým respektem. „Vzhledem k tomu, že Zlatá koruna se stala již zavedeným pojmem, plní dnes podobnou funkci jako například ratingové agentury nebo třeba auditorské firmy,“ říká o soutěži Markéta Šichtařová, ředitelka Next Finance.
Nejde ale jen o odbornou rovinu. Zlatá koruna hraje i důležitou roli z hlediska zákazníků, kterým již několik let pomáhá lépe se orientovat v nabídce stovek produktů na trhu. Tuto její úlohu zdůrazňuje i ministr financí Miroslav Kalousek, který také letos převzal nad soutěží záštitu. „Domnívám se, že zvýšení povědomí o světě financí a především kladení důrazu na potřebu srovnání při výběru produktu je důležitým směrem k posilování finanční gramotnosti spotřebitelů,“ uvedl ministr Kalousek v souvislosti se zahájením nového ročníku.
Skutečnost, že soutěž je založena na odborném hodnocení širokého spektra produktů, má pro spotřebitele svůj význam. Takovéto hodnocení, které je objektivní a nezávislé, může být dobrým vodítkem při rozhodování jaký produkt si pořídit. „Soutěž Zlatá koruna na rozdíl od jiných anket a soutěží v sobě třímá dva podstatné atributy - snahu o objektivnost a odbornost výsledků. Nehodnotí se instituce, což má často za následek neseriózní výsledky, nýbrž konkrétní produkty a jejich kvalita. A především odborná porota je skutečně porotou odbornou nikoliv porotou složenou z VIP osobností. Navíc každý hodnotí jen ty kategorie, o kterých něco ví. Výsledkem jsou pak hodnocení, o které se lze opřít,“ říká Patrik Nacher, provozovatel serveru bankovnipoplatky.com.
Tato slova potvrzují i výsledky výzkumu, který v lednu pro Zlatou korunu provedla společnost Ipsos Tambor. Finanční produkty oceněné v soutěži Zlatá koruna jsou pro 80% lidí, kteří znají tuto soutěž, zárukou důvěryhodnosti a serióznosti v porovnání s ostatními finančními produkty. Polovina dotázaných pak uvedla, že výsledky soutěže Zlatá koruna mají vliv na jejich rozhodování při pořizování finančního produktu.
Soutěž Zlatá koruna je unikátní i tím, že nepředkládá jen názor odborníků. Ten je totiž pravidelně doplněn o názory samotné veřejnosti, která se účastní hlasování o nejoblíbenější finanční produkty roku. Jde svým způsobem o velice cenný průzkum trhu, jehož se účastní desítky tisíc zákazníků. Hlasování má zajímavá pravidla. Probíhá dvoukolově, a sice tak, že první kolo na internetu je nominační. Dvacet produktů, které v tomto kole získají největší počet hlasů, pak postupuje do finále, kde je již možné díky zúženému výběru hlasovat kromě internetu i pomocí SMS.
Nechcete si to letos také vyzkoušet? Nominace na Cenu veřejnosti Zlatá koruna 2009 právě probíhají na www.zlatakoruna.info/nominacni-hlasovani.
Hlasovat také můžete o nejoblíbenější podnikatelský produkt na www.zlatakoruna.info/nominacni-hlasovani?ht=2.