V místních měnách, tedy při pevném směnném kurzu dolaru k dalším světovým měnám v letech 2008 a 2007, tržby vzrostly o 7,1 procenta. Růst v loňském roce však byl méně než poloviční ve srovnání s rekordním růstem mezi roky 2007 a 2006, kdy dosáhl 17,2 procenta.
Tržby z prodeje cukrovinek a kvalitních potravin v amerických dolarech loni stouply o 13,8 procenta a z kosmetiky a parfémů o 10,4 procenta. Prodej luxusního zboží byl vyšší o 7,7 procenta, vína a lihovin o 7,2 procenta a tabákových výrobků o šest procent. Prodej cukrovinek a potravin předloni poprvé překonal prodej tabáku a loni se mu opět dařilo mnohem lépe.
Z jednotlivých regionů si nejlépe vedly obchody v oblasti Blízkého východu, kde tržby stouply o 16,2 procenta. V oblasti Asie a Tichomoří vzrostly o 10,4 procenta a na americkém kontinentu o 7,9 procenta. V Evropě byly tržby obchodů vyšší o 7,4 procenta a v Africe o 5,3 procenta.
Letošní rok však dělá podnikatelům v odvětví starosti, protože není jisté, jak globální finanční krize ovlivní jejich podnikání, ani jak se budou vyvíjet směnné kurzy. Nebezpečná je zvláště velká a častá fluktuace směnných kurzů. "Co nyní zažíváme finančně a ekonomicky, je globální fenomén, není izolovaný v určitém regionu nebo druhu obchodu. Světová ekonomika prochází synchronizovaným poklesem," uvedl prezident Generation Research Yngve Bia.
V současnosti je mnoho nepříznivých faktorů, které mohou letos v bezcelních obchodech snížit tržby. V minulosti však tyto obchody vždy vykazovaly vysokou odolnost vůči všem hrozbám. "I v roce 2009 bychom měli čekat určitý vliv a dopad na naše podnikání, ale já jsem přesvědčen, že působíme ve velmi odolném oboru podnikání, které historicky vždy vykazovalo silnější výkon než průměr, navzdory ekonomickým cyklům a událostem, jako 11. září, SARS atd.," dodal ředitel švýcarské společnosti Dufry Julian Diaz. Většina oslovených manažerů obchodů očekává, že letos budou tržby zhruba na stejné úrovni jako loni.