"Jako jediné hodnotící kritérium bude použito kritérium nabídkové ceny," uvedl Šťáhlavský. Lhůta pro podání nabídek je 22. duben. Nyní údržbu zajišťují firmy, které vyhrály tendry v roce 2007. Smlouvy končí letos k poslednímu červnu.
O nemovitosti Českých drah se v jednotlivých oblastech starají organizační jednotky zvané Regionální správy majetku (RSM). Ty ovšem nemají dělníky na údržbu, drobné opravy nebo havarijní zásahy, a proto práce zadávají externím firmám.
Nádraží dráhy dostaly do vínku při svém vzniku v roce 2003, kdy se dělila státní organizace České dráhy na ČD a.s. a Správu železniční dopravní cesty, která vlastní koleje. Převod budov do majetku drah vadí konkurenci, podle které ČD získaly s nádražními budovami neprávem výhodu na trhu.
Existují proto stále úvahy, že by nádraží mohla získat SŽDC, která nyní pečuje o koleje. Ministerstvo dopravy nyní připravuje návrh, podle kterého správa převezme od drah výpravčí a další provozní zaměstnance. O budovách se v návrhu zatím nemluví.