"Naše kroky jsou zcela v souladu s energetickým zákonem a se stanovisky příslušných státních orgánů ministerstva průmyslu a obchodu a Státní energetické inspekce," dodal Kříž. Text žaloby jsme neviděli, takže je obtížné cokoliv komentovat, uvedl dále.
"Protiprávní jednání zaměstnanců společnosti ČEZ je v rozporu se stávajícím, pro ČR závazným zněním sdělením Evropské komise z roku 2003 a následně energetického zákona ČR," uvedl zase Cibulka. Dále dodal, že podle zákona ten provozovatel, který zjistí poškození elektroměru, musí elektroměr vyměnit a spotřebitele zapojit.
"Společnost ČEZ jen v roce 2007 vyřešila asi 3000 zákazníků bez ohledu na tato ustanovení. Při zjištění závady, či nějakého zásahu do elektroměru, zákazníky odpojila a zákonné znovuzapojení do energetické soustavy podmiňovala zaplacením škody," doplnil Cibulka. Takovýto postup je podle právníků spolku protiprávní.
V posledních letech bylo v Česku každoročně odhaleno zhruba 4000 černých odběrů elektřiny. Energetickým společnostem vznikla od roku 2005 škoda za více než 650 milionů korun.