Klienti nyní chtějí méně riskovat, Raiffeisenbank přináší nové garantované investice

16.03.2009 | , Raiffeisenbank
Tiskové zprávy


perex-img Zdroj: Finance.cz

Kvůli současnému nepříznivému vývoji na finančních trzích se snižuje ochota klientů riskovat při správě svých investic. Roste naopak zájem o produkty s garantovaným výnosem, Raiffeisenbank proto připravila dva nové investiční produkty.

Čeští klienti v současné době pečlivěji zvažují své investice a nechtějí při zhodnocování svých úspor příliš riskovat. „Z aktuálního průzkumu Raiffeisenbank vyplynulo, že převažuje snaha riziko minimalizovat i za cenu nižšího zhodnocení. Prioritou klientů je jistota,“ uvedla produktová manažerka Raiffeisenbank Jana Svobodová.
Zároveň převažuje snaha klientů nevázat tyto prostředky dlouhodobě, ideální doba investice je pro ně jeden rok. „Za předpokladu vyššího zhodnocení a zároveň garantovaného výnosu jsou klienti ochotni uvažovat i o investici na dva až tři roky,“ dodala Jan Svobodová.
Raiffeisenbank na tyto potřeby klientů reaguje uvedením dvou nových garantovaných produktů. Pro velký zájem připravila další emisi prémiového vkladu, tentokráte pod názvem Prémiový vklad XVIII. Klient má při investici do prémiového vkladu jistotu minimálního zhodnocení ve výši 1,5%, maximální roční výnos může dosáhnout 3,5% v závislosti na vývoji kurzu koruny vůči euru.
Maximální výnos klient získá v případě, že koruna v následujícím roce neoslabí pod 30,50 Kč/EUR. Minimální výše investice činí 30 tisíc korun, za zřízení ani vedení prémiového vkladu se neplatí žádné poplatky. „Předchozí emisi v objemu 70 milionů korun jsme vyprodali během několika dnů,“ potvrzuje Jana Svobodová zájem o tento typ produktu.
Druhou novinkou určenou pro drobné klienty je hypoteční zástavní list Garantinvest IX. Tento tříletý dluhopis přináší klientům garantovaný roční výnos ve výši 3%, minimální výše investice je 10 tisíc korun. Ani u tohoto typu garantovaného produktu klient neplatí žádné poplatky.Výhodou Garantinvestu je i jeho větší likvidita, klient může cenný papír kdykoli koupit či prodat za aktuální tržní cenu.

Podle výsledků průzkumu se zájem klientů o různé typy investice mění především podle věku a výše úspor. Čím více se klient blíží důchodovému věku, tím je při správě svých aktiv konzervativnější. Zároveň, čím více volných peněz má k dispozici, tím je ochotnější část z nich investovat do rizikovějších investic. „Dobrá zkušenost  s radou bankéře zvyšuje důvěru klienta a jeho ochotu dát na doporučení,“ uzavřela Jana Svobodová. Kvalitativní průzkum mezi vybranými klienty uskutečnila pro banku společnost CONFESS Research ve druhé polovině února.

Autor článku

Tisková zpráva  

Články ze sekce: Tiskové zprávy