Například síť 13 hypermarketů Globus na začátku března spustila Mimi klub, který je určený nastávajícím maminkám a rodičům dětí do tří let. Registrovaní členové klubu mohou získat slevy na vybrané zboží určené dětem v této věkové kategorii. "O tento program je mezi rodiči obrovský zájem. Již se do něj registrovalo více než 10.000 lidí a stále přibývají další," řekl dnes ČTK Boris Malý ze společnosti Globus ČR.
Program zaměřený na rodiče malých dětí provozuje také síť dm-drogerií a počet jeho členů se počítá na desítky tisíc. Také dm-drogerie nabízejí registrovaným rodičům slevy. "Na každé dítě, které se v ČR narodí v roce 2009, čeká v dm dárek - dm babybonusové slevové poukázky v celkové hodnotě přes 10.000 korun," uvedla společnost dm-drogerie markt.
V České republice se loni narodilo 119.600 dětí, což je nejvíce od roku 1993. Rostoucí porodnost podle Malého zvyšuje poptávku po dětské výživě, kosmetice a doplňkovém sortimentu, přičemž rodiče malých dětí tvoří významnou skupinu zákazníků. "Děti jsou samozřejmě událostí pro celou rodinu, takže si kromě oslovení samotných maminek slibujeme, že dokážeme oslovit i další rodinné příslušníky," podotkl Malý.
Na rodiče políčily rovněž velkoprodejny s nábytkem a bytovými doplňky Kika. Obchod nabízí takzvaný baby seznam, na který si rodiče mohou zapsat dětské zboží zakoupené v tomto obchodním domě. Jako odměnu za útratu pak dostanou poukázku v hodnotě deseti procent z nakoupeného zboží, kterou mohou použít při dalším nákupu.