Obchodníci kvůli rostoucí porodnosti lákají rodiče do prodejen

17.03.2009 | , Financninoviny.cz
Zpravodajství ČTK


perex-img Zdroj: Finance.cz

Praha 17. března (ČTK) - Obchodníci se snaží co nejvíce zužitkovat rostoucí porodnost a mnozí z nich nabízejí speciální programy, pomocí kterých se snaží přilákat do svých prodejen rodiče novorozenců. Útraty za výbavu, výživu, kosmetiku a různé hygienické potřeby pro novorozence jsou pro obchodníky velmi lákavým soustem, jelikož se v prvním roce života novorozence běžně vyšplhají na několik desítek tisíc korun.

Například síť 13 hypermarketů Globus na začátku března spustila Mimi klub, který je určený nastávajícím maminkám a rodičům dětí do tří let. Registrovaní členové klubu mohou získat slevy na vybrané zboží určené dětem v této věkové kategorii. "O tento program je mezi rodiči obrovský zájem. Již se do něj registrovalo více než 10.000 lidí a stále přibývají další," řekl dnes ČTK Boris Malý ze společnosti Globus ČR.

Program zaměřený na rodiče malých dětí provozuje také síť dm-drogerií a počet jeho členů se počítá na desítky tisíc. Také dm-drogerie nabízejí registrovaným rodičům slevy. "Na každé dítě, které se v ČR narodí v roce 2009, čeká v dm dárek - dm babybonusové slevové poukázky v celkové hodnotě přes 10.000 korun," uvedla společnost dm-drogerie markt.

V České republice se loni narodilo 119.600 dětí, což je nejvíce od roku 1993. Rostoucí porodnost podle Malého zvyšuje poptávku po dětské výživě, kosmetice a doplňkovém sortimentu, přičemž rodiče malých dětí tvoří významnou skupinu zákazníků. "Děti jsou samozřejmě událostí pro celou rodinu, takže si kromě oslovení samotných maminek slibujeme, že dokážeme oslovit i další rodinné příslušníky," podotkl Malý.

Na rodiče políčily rovněž velkoprodejny s nábytkem a bytovými doplňky Kika. Obchod nabízí takzvaný baby seznam, na který si rodiče mohou zapsat dětské zboží zakoupené v tomto obchodním domě. Jako odměnu za útratu pak dostanou poukázku v hodnotě deseti procent z nakoupeného zboží, kterou mohou použít při dalším nákupu.

Autor článku

 

Články ze sekce: Zpravodajství ČTK