Do Německa, kde byla šrotovací prémie zavedena začátkem ledna, dodala automobilka v prvním měsíci roku 4750 aut, v únoru už to bylo 11.000 vozů. Nejvýrazněji se na tamním trhu prosazuje fabia, která byla v únoru dokonce druhým nejprodávanějším vozem v celém Německu za Volkswagenem Golf.
Na rakouský trh, kde se začne šrotovné platit od dubna, bylo v únoru dodáno 1100 Škodovek, v lednu to bylo o 400 méně. Mírně roste i odbyt v Itálii, v lednu tam mladoboleslavská automobilka dodala 1100 vozů, v únoru o 200 více. Šrotovné se tam začalo vyplácet počátkem února. Ve Francii, kde byla tato prémie zavedena již v prosinci, registruje automobilka také mírný nárůst poptávky. V lednu tam dodala 1240 aut, v únoru 1400.
Tato čísla se však v žádném případě nedají srovnat s prodejem v loňském roce, kdy ještě nebyl automobilový průmysl poznamenán celosvětovou krizí. "Loňský rok byl v tomto období skvělý, teď jsme ale v jiné situaci," podotkl Černý. Například v Německu bylo během loňského prvního pololetí registrováno 64.589 Škodovek, což byl průměr zhruba 10.700 vozů měsíčně. Bilance z letošního února sice tak vypadá optimisticky, loňský prodej však nebyl podpořen šrotovným.
Firma však díky šrotovnému vyrábí nyní například motory a převodovky do malých aut pro celý koncern na maximum kapacity. "V souvislosti se šrotovací prémií a zvýšeným zájmem o malé vozy vzrostla výroba nízkoobjemových motorů vyráběných ve Škodě Auto na 1600 kusů denně. To v kontextu současné hospodářské recese a dlouhodobého průměru produkce 1200 motorů denně. Zvýšená poptávka pozitivně ovlivnila také výrobu převodovek, denní plán nyní dosahuje 2000 kusů," uvedl Horst Mühl, člen představenstva společnosti Škoda Auto odpovědný za oblast výroby a logistiky.
Nízkoobjemové tříválcové motory 1.2 HTP 44 kW 6V a 1.2 HTP 51 kW 12V a převodovka MQ200 jsou montovány do vozů Škoda Fabia a Škoda Roomster, Volkswagen Polo a Volkswagen Fox, Seat Ibiza a Seat Cordoba.