Největší síť AAA Auto podle ředitele nákupu Petra Vaněčka zvýšila výkupní ceny až o 20.000 korun, aby mohla doplňovat své prodejní plochy. "Nástup jarní motoristické sezony je letos natolik silný, že v České republice týdně prodáváme více než 600 vozů," uvedl. Chování zákazníků podle něj v současnosti přestává ovlivňovat hospodářská recese, která brzdila obchody v posledním čtvrtletí loňského roku.
Zásoby aut zvyšuje i konkurenční Autocentrum ESA. "V současné době zaznamenáváme meziroční nárůst prodejů o 12 procent. Máme připraveny volné finanční prostředky a dostatečné prostory pro velké množství vykoupených vozidel. Je to dáno současnými vysokými prodeji a musíme se dostatečně zásobit vozidly na jarní sezonu," vysvětlil obchodní ředitel Tomáš Svoboda.
Lidé podle Svobody nejvíc nakupují auta v cenové kategorii mezi 100.000 a 200.000 Kč. Naopak kvůli ekologickým poplatkům klesá zájem o starší vozy do 50.000 korun. Nejprodávanější značkou je tradičně Škoda. AAA Auto nyní za fabie a octavie vyplácí o 15.000 až 20.000 více než v minulých měsících. Nejméně o 10.000 korun stouply výkupní ceny velkoprostorových rodinných vozů kategorie MPV.
Výrazně letos vzrostl výkup vozů na protiúčet, který u AAA dosáhl zhruba 40 procent. "V průměru dva z pěti zákazníků nám tak letos nechávají svůj starší automobil protiúčtem a využívají bonusu 5000 až 50.000 korun na koupi novějšího vozidla," dodal Vaněček.
Stejně jako ceny nových aut klesly i ceny ojetin na začátku roku na historické minimum. Proti loňsku některé modely zlevnily až o 30 procent.