Ředitel pro řízení vztahů se zákazníky společnosti Makro Aleš Drábek dnes novinářům řekl, že pevné objemové slevy z hodnoty nákupu se týkají zákazníků se statusem Zlatý partner, kteří v obchodem Makro měsíčně utratí více než 40.000 korun, a Stříbrný partner s měsíční útratou přes 20.000 korun. U Zlatých partnerů činí sleva tři procenta a u Stříbrných partnerů jedno procento.
"Krize naše zákazníky, zejména v oblasti nezávislého maloobchodu a Horeca (gastronomie a hotelnictví), začíná negativně ovlivňovat, a proto jsme se rozhodli jim podat další pomocnou ruku," uvedl Drábek. Makro podle něj zároveň garantuje nejnižší ceny nejdůležitějších výrobků. "Věříme, že nový cenový systém pomůže našim registrovaným zákazníkům se s krizí lépe vypořádat, mnohdy i posílit jejich pozici na trhu či získat nové zákazníky," dodal Drábek.
Češi kvůli světové hospodářské krizi, která již donutila řadu tuzemských podniků omezovat výrobu a propouštět, začali šetřit v závěru loňského roku. Maloobchodní tržby v prosinci klesly meziročně o 2,9 procenta. Také letos obchodní řetězce očekávají stagnaci či pokles tržeb.
V Česku proto přibývá obchodníků, kteří se v souboji o zákazníky snaží využít i sílící obavy lidí z dopadů hospodářské krize na jejich peněženky. Krize se tak skloňuje nejen v reklamních letácích obchodních řetězců, ale někteří obchodníci zahájili i speciální marketingové aktivity, jejichž ústředním motivem jsou slova krize a úspory.
Například síť hypermarketů Interspar a supermarketů Spar na internetu zprovoznila stránky www.antikrizovyprogram.cz. Lidé zde najdou třeba informace o akčních nabídkách v prodejnách Interspar, speciální slevové kupóny či rady, jak při nákupech či chodu domácnosti ušetřit. S odborníkem z Vysoké školy ekonomické pak mohou prostřednictvím internetu probrat své finanční problémy.
Společnost Tesco Stores ČR zase do záhlaví svého reklamního letáku letos umístila nápis "Tesco pomáhá v době krize" s dovětkem "S námi ušetříte". Podobně postupovala i síť elektroprodejen Okay. Součástí jejího lednového letáku s nabídkou zboží bylo heslo "Máme lék na krizi! Trvale nízké ceny!".
Na loňském žebříčku deseti největších obchodníků obsadila velkoobchodní společnost Makro Cash&Carry s odhadovanými tržbami 39,5 miliardy korun čtvrté místo.