"Zvýšily se tržby, ale rok byl hodně poznamenám velmi silnou korunou a vysokým nárůstem cen surovin zejména v první polovině roku," vysvětlil Patka.
Největší výrobce autobusů v zemi si v celkových výnosech připsal 13,9 miliardy korun (tržby činily 12,4 miliardy korun). Předloňský obrat byl o 2,6 miliardy nižší. Zdaněný zisk v roce 2007 byl rekordně vyšší o 100 procent. Z předloňské více než 1,5 miliardy korun se čistý zisk loni snížil na necelé 1,4 miliardy korun. Zisk firma opakovaně přerozdělovat nebude.
"Nyní je důležité, abychom dokázali pružně reagovat na požadavky našich zákazníků, kteří jsou z různých zemí a mají různé požadavky," řekl Patka.
Nad letošní výrobou stále visí otazník. Konkrétní produkci si firma nestanovila, ale Patka nepředpokládá, že by byla vzhledem k hospodářské krizi tak vynikající jako loni. Letos v únoru měla firma nucenou týdenní přestávku a zaměstnanci dostali dovolenou.
"Myslím, že zlepšení hospodářské situace ještě přicházet nebude. Sami jsme se ani nestanovili vlastní výhled, protože se situace nedá předvídat," řekl Patka.
Na loňském prodeji se nejvíc podílel linkový autobus Crossway, dále pak nízkopodlažní autobus Crossway LE, školní autobus Recreo pro zákazníky ve Francii (tradičně nejvíc exportů míří právě tam) a meziměstský autobus Arway. Z 3020 autobusů odebrala kolem 2000 vozů západní Evropa. Rejstřík zákazníků se podle Patky nijak významně nezmění ani v letošním roce.
Iveco sídlí ve Vysokém Mýtě a se svými 2400 stálými zaměstnanci patří k největším zaměstnavatelům nejen v regionu. Pokud se kvůli recesi firma rozhodne omezovat pracovní místa, odejdou agenturní zaměstnanci, kterých má v současnosti asi 300.