První kolo je kvalifikační. O výběru účastníků, kteří budou moci provést hloubkovou kontrolu společnosti a předložit závaznou nabídku, rozhodne na svém jednání vláda. Ve druhém kole bude jediným výběrovým kriteriem nabídnutá cena. Nový majitel má být znám do konce září.
V prvním kole bude vláda při schvalování zájemců mimo jiné přihlížet k tomu, zda uchazeč nepředstavuje bezpečnostní riziko a zda není přímo nebo nepřímo ovládán státními strukturami států, jejichž zahraniční a vnitřní politika představuje riziko pro bezpečnost ČR a je v rozporu s jejími bezpečnostními zájmy.
ČSA mohou podle vládních kriterií koupit pouze firmy, které mají alespoň 51 procent kapitálu ze zemí Evropské unie. Představit by také měly své plány o tom, jak dlouho chtějí udržet ČSA na pozici národního přepravce či uchovat leteckou přepravu osob jako hlavní činnost aerolinií.
České aerolinie provozují 51 letounů, z toho 19 Airbusů na střední a dálkové lety, 20 Boeingů 737 na střední vzdálenosti a 12 turbovrtulových ATR. Loni měly zisk před zdaněním půl miliardy korun.