"Všechny moderní firmy dbají na to, aby měly jasný korporátní vzhled. Podívejte se na letecké dopravce, bankovní pobočky, čerpací stanice nebo řetězce restaurací. Většinu z nich poznáte na první pohled už na dálku. Vlaky ČD musí být také jasně identifikovatelné," řekl novinářům generální ředitel ČD Petr Žaluda.
"Nebudeme teď hromadně přelakovávat všechny své vlaky, to by bylo velmi nehospodárné," podotkl Žaluda. Od poloviny letošního roku budou ČD dávat na všechny opravované vozy jen tyto nové barvy. Zároveň jednají s dodavateli nových souprav, aby začaly vlaky co nejdříve vyjíždět z továren v novém barevném řešení.
"Liberalizace železničního trhu je neúprosná, v Česku začne na železnici jezdit celá řada dopravců a ČD budou jen jedním z nich. Chci, aby zákazníci naše vlaky jasně poznali," uvedl Žaluda.
Autorem nového barevného řešení je grafické studio Najbrt. Se studiem Najbrt spolupracují ČD od roku 2006, tehdy tato společnost vyhrála výběrové řízení na grafický design ČD.