"Pomocí hydraulického vysouvacího ramene s prorážecím a hasícím hrotem pro nás není problém provádět hašení případného požáru letadel ve výškách až 16,5 metru, a to s výkonem 4000 litrů za minutu," uvedl vrchní ředitel Letiště Praha pro bezpečnost Martin Hlava. Zařízení podle něj umožňuje hasit i spodní části letadel, což dosud nebylo možné bez pomoci družstva hasičů mimo zásahové vozidlo.
Speciální hrot, jehož použití dnes letištní hasiči předvedli, dokáže prorazit plášť všech současných typů letadel, což se dá využít v případě hašení požáru uvnitř trupu letadla, uvedl zástupce velitele letištní Jednotky požární ochrany Karel Moravec.
Vůz od firmy Rosenbauer International je vybaven také infračervenou kamerou, která hasičům umožní lepší orientaci v kouři a snadnější nalezení ohniska požáru. Vozidlo lze kromě hašení letadel využít také k hašení požárů letištních budov či nákladních automobilů.