Největší přízni pasažérů se loni těšily vlaky v Indii. Počet cestujících násobený ujetými kilometry (takzvaných osobokilometrů) zde vzrostl meziročně o 11 procent na 770 miliard. Druhá Čína rostla sedmiprocentním tempem. Evropa bez bývalých sovětských republik skončila na třetím místě, když počet osobokilometrů vzrostl o čtyři procenta na 418 miliard.
Proti evropskému trendu šla česká osobní doprava, kde se snížil počet pasažérů i osobokilometrů. Služeb českých drážních společností loni využilo 177 milionů lidí, o sedm milionů méně než o rok dříve. Počet osobokilometrů klesl o sto milionů na 6,8 miliardy. Dopravce zřejmě těší jedině fakt, že Češi jezdí vlakem na stále větší vzdálenost.
Na přepravě nákladu se loni podle unie projevila finanční krize. Zatímco ve velkých asijských zemích a v Rusku množství nákladu vzrostlo, v Evropě a USA se jeho přeprava propadla. Největší růst měřený v tunokilometrech (tunách násobených kilometry) měla Indie (8,5 procenta), největší pokles, o pět procent, postihl Evropu. Železniční unie očekává, že ekonomická krize výrazně zasáhne nákladní železniční dopravu i letos.
Krize loni zasáhla i české železniční dopravce. V nákladní přepravě pokles v ČR zhruba kopíruje vývoj v Evropě; celkem čeští nákladní dopravci loni zaznamenali 15,5 miliardy tunokilometrů. Krize v ČR nejvíce zasáhla přepravu automobilů, černého uhlí a koksu, hutních výrobků, zemědělských a chemických výrobků a dřeva.