Firma Nestlé se nejprve obrátila na Úřad průmyslového vlastnictví. Požadovala, aby vymazal známku, která patří Tchibu. Úřad to však odmítl s vysvětlením, že pojem Classic nemá takovou rozlišovací schopnost, aby mohl vést ke spotřebitelské záměně. Švýcarská společnost napadla rozhodnutí úřadu žalobou. Uvedla v ní, že slovo Classic může být vnímáno jako vazba mezi oběma ochrannými známkami a společnostmi, která ovšem neexistuje.
K žalobě se vyjádřila i firma Tchibo, podle které jsou dominantními prvky v její ochranné známce slova Tchibo a Café. "Označení Classic je samo o sobě absolutně nedistinktivní (nerozlišující), neboť žádným způsobem výrobek necharakterizuje co do druhu, výrobce, země původu a tak dále," uvedla firma.
Městský soud v Praze žalobu Nestlé zamítl. Zákazníky prý částečná shoda nezmate, dobře totiž znají jména obou velkých potravinářských společností. "Spotřebitel nakupující takto označenou kávu nebude mít od prvního okamžiku výběru zboží pochybnost o původu této kávy," uvedl Městský soud v rozhodnutí, které nyní potvrdil Nejvyšší správní soud.
NSS již podobnou problematiku řešil loni. Tehdy Nestlé ze stejných důvodů vadilo to, že české úřady a soudy přiznaly právní ochranu mezinárodní známkové řadě K Classic, kterou vlastní obchodní řetězec Kaufland. Podle Nestlé může podobnost značek plést spotřebitele. NSS ale kasační stížnost zamítl.
Káva Nescafé Classic patří k nejúspěšnějším produktům Nestlé. Útraty Čechů za kávu přitom v posledních letech rostou. Průzkumy prokazují, že se zvyšuje právě obliba rozpustné kávy. Společnost Nielsen ČTK nedávno sdělila, že hodnota prodeje kávy v obchodech s potravinami a smíšeným zbožím od loňského února do letošního ledna meziročně vzrostla o zhruba 400 milionů korun na 4,845 miliardy korun.