Podle průzkumu také téměř polovina respondentů neprověřila využitelnost daňových ztrát v budoucích letech, což může v budoucnosti způsobit problémy s jejich využitím. "Jako značně překvapivá se ukázala informace, že na 63 procent dotázaných respondentů a jejich společností neměly žádný přímý vliv změny v oblasti DPH platné od 1. ledna 2009," uvádí průzkum provedený mezi 700 manažery tuzemských firem.
"Společnosti velmi často posuzují výši daňové povinnosti jako fakticky danou, bez možnosti významného ovlivnění či optimalizace, což může zbytečně oslabovat jejich ekonomickou pozici. S ohledem na současný negativní ekonomický vývoj má každá uspořená koruna dvojnásobný význam," upozornil partner společnosti Deloitte Marek Romancov.
Podle něj mají firmy příležitost optimalizovat své finance nejen v oblasti uznatelnosti nákladů nebo maximalizace odčitatelných položek, ale rovněž tak v oblasti DPH či zaměstnaneckých benefitů.