Částka 33,2 milionu eur z prvního balíku byla vyčerpána za necelé tři týdny. Motoristé nechali v rámci programu sešrotovat více než 22.000 vozidel.
Přiznání příspěvku bude podmíněné poskytnutím slevy od prodejce, která doposud nebyla k získání dotace povinná. Prodejci ji však většinou poskytovali a lidé díky tomu dostali od státu vyšší šrotovné. Spotřebitelé si budou moci nadále koupit v rámci programu nové auto do částky 25.000 eur.
Kritici zavedení šrotovného již dříve upozorňovali na to, že státní příspěvek podpoří spíše dovoz aut ze zahraničí. Tři slovenské automobilky, které kvůli krizi upravily výrobní program a pracovní dobu, totiž většinu produkce vyvážejí.
Šrotovné letos zavedly Německo, Francie, Kypr, Itálie, Lucembursko, Portugalsko, Rumunsko, Španělsko a Rakousko. Odborníci se domnívají, že šrotovné posílí prodeje a že proti prognóze bez něj se odbyt vozů zvýší o sedm procent. Česká vláda šrotovné do balíčku protikrizových opatření neschválila; nyní však není vyloučeno, že vláda by v rámci politických dohod návrh ČSSD na zavedení šrotovného mohla podpořit.