"Z toho vyplývá, že po špatném začátku roku se silniční doprava v České republice začíná vzpamatovávat," uvedl Šimoník. Karel Feix, šéf firmy Kapsch, která systém provozuje, odhadl celoroční výši mýtného - v případě, že bude březnový trend pokračovat - na více než pět miliard korun. Loni to bylo 6,14 miliardy.
Martina Vápeníková, mluvčí Ředitelství silnic a dálnic, které mýtný systém vlastní, připomněla, že pokles u vybraného mýtného je menší než propad průmyslové výroby v ČR. Ta šla počátkem roku dolů o více než 20 procent.
"Na vývoji denních příjmů z mýta lze pozorovat, že se zřejmě projevují opatření k oživení některých průmyslových sektorů, které se významně podílejí na silniční nákladní dopravě," uvedl Šimoník. Příkladem prý může být výroba automobilů.
Mýtné se v ČR platí od ledna roku 2007, zatím pouze na dálnicích, rychlostních silnicích a malé části silnic první třídy. Mýtná povinnost se zatím vztahuje pouze na kamiony o hmotnosti 12 tun a těžší. Od loňského listopadu mýtné platby v důsledku ekonomické krize meziročně klesají.