Mluvčí Penta Investments Martin Danko dnes ČTK řekl, že do konce letošního roku by v Polsku mělo fungovat 15 a do pěti let až 300 prodejen Freshmarket. "Předpokládám, že do půl roku či jednoho roku budeme mít jasno, jak se nový formát v Polsku osvědčil. Poté bude možné uvažovat o hledání nových trhů ve střední Evropě" uvedl Danko.
Horkým kandidátem na případnou expanzi nového obchodního řetězce Freshmarket by podle něj bylo právě Česko, protože Žabka již na tuzemském trhu buduje síť samoobsluh. Pokud by se Žabka rozhodla mít Freshmarkety i v Česku, pravděpodobně by nešla cestou stavby nových prodejen, ale spíše by dala přednost převzetí některé ze sítě obchodů, které již na tuzemském trhu fungují.
Zatímco prodejny Žabka mají v Česku plochu od 50 do 100 metrů čtverečních a v jejich nabídce jsou základní potraviny, drobná drogerie a spotřební zboží, plocha plánovaných obchodů Freshmarket se pohybuje od 250 do 400 metrů čtverečních. Žabka zákazníkům nabízí zhruba 2000 položek zboží a na pultech obchodů Freshmarket jich je k dostání 6000 až 7000, velký důraz je kladen na čerstvé potraviny, ovoce a zeleninu. Stejně jako samoobsluhy Žabka budou i prodejny Freshmarket provozovány na principu blízkém franšíze a otevírány především v centrech měst.
Společnost Žabka bude letos na tuzemském trhu pokračovat v expanzi a v závěru roku by chtěla v Česku provozovat přibližně sto samoobsluh. Zatímco dosud se soustředila na Prahu a střední Čechy, letos hodlá zamířit také na Moravu. Celkem plánuje Žabka vybudovat v ČR 250 prodejen.
Polský obchodní řetězec Žabka, který je jedničkou na tamním trhu, koupila předloni skupina Penta v přepočtu za 3,7 miliardy korun. V Polsku má Žabka zhruba 2000 prodejen a ročně otevírá desítky nových. Skupina Penta s malými samoobsluhami Žabka zamířila do Česka v době, kdy zde menší obchody začaly budovat i mezinárodní obchodní řetězce, které se dříve specializovaly na hypermarkety a supermarkety.