"První tramvaj dorazí do Vratislavi začátkem roku 2011, poslední začátkem roku 2012. Nové tramvaje budou provozovány v rámci vratislavského systému Tramvaj Plus," uvedl. Tento projekt řeší podle Nováka spojení nového stadionu, na kterém se budou v roce 2012 odehrávat fotbalové zápasy mistrovství Evropy, se vzdálenými okrajovými částmi města.
Nyní vratislavský městský dopravní podnik provozuje ve městě s více než 630.000 obyvateli 17 obdobných tramvají typu 16T s designem Porsche v jednosměrném provedení. Nové tramvaje, které pro Polsko Škodovka vyrobí, budou pětičlánkové nízkopodlažní obousměrné. Kabina řidiče je v nich plně klimatizována a vybavena kamerami na snímání exteriéru i interiéru vozidla. Tramvaj má dále tempomat, který umožní držet zvolenou rychlost vozu. Řídicí počítač dokáže také vhodně přizpůsobit rychlost při jízdě v oblouku, respektive při jízdě ze svahu.
Nové tramvaje se kromě rozdílu v obousměrnosti budou lišit ještě barevným řešením vnitřku vozidla a pantografem umístěným nad středním článkem. "Tramvaje plzeňského výrobce mají charakteristický moderní design čela, který navíc umožňuje absorbovat náraz při nehodě. Komfortní cestování bude zaručeno moderním systémem řízení i pohodlným interiérem tramvaje s klimatizací prostoru pro cestující," dodal Novák.
Díky sníženému nástupu ve výšce 350 milimetrů nad úrovní koleje mohou cestovat tramvají Škoda 19T i lidé upoutaní na invalidní vozík. Nástup jim usnadní speciální elektrická výsuvná plošina.
V oddíle pro cestující budou jako novinka umístěny dva LCD oboustranné informační panely a klimatizace. Finální barevné řešení vozidla bude zveřejněno v květnu.