To, že pivovarnický obr Anheuser-Busch InBev pomýšlí na prodej některých akvizic, listu potvrdila mluvčí belgické centrály Marianne Amssomsová. "Nemůžeme však komentovat, o kterých součástech našeho byznysu uvažujeme," uvedla mluvčí. Podle ní firma zatím analyzuje různé možnosti s cílem dosáhnout za prodávané pivovary co nejlepších cen.
Zástupci Heinekenu v Česku ani v Nizozemsku se k případné transakci nevyjádřili.
O možném prodeji Pivovarů Staropramen informovaly v únoru také Hospodářské noviny. "Abychom byli schopni refinancovat akvizici Anheuser-Bush, skutečně zvažujeme prodej některých aktiv," řekla tehdy listu mluvčí uskupení Anheuser-Busch InBev Gwendoline Orniggová. Zprávy o nabídce odprodeje Staropramenu údajně potvrdilo několik lidí z oboru a hodnota společnosti se podle nich pohybuje kolem pěti až šesti miliard korun.
Nizozemskému Heinekenu v Česku patří Starobrno, Krušovice, Zlatopramen a další značky. Za Staropramenem, dvojkou na tuzemském trhu, je jen těsně třetí.
Největší výrobce piva na světě Anheuser-Busch InBev vznikl loni v listopadu poté, co belgický InBev dokončil převzetí amerického konkurenta Anheuser-Busch. InBev vznikl v roce 2004 spojením belgického pivovaru Interbrew a brazilské nápojové společnosti AmBev. Mezi hlavní značky firmy patří Stella Artois, Beck, Bass nebo brazilská Brahma. Na českém trhu s pivem má nyní Anheuser-Busch InBev se značkami Staropramen, Ostravar a Braník asi patnáctiprocentní podíl.