O šrotovné byl před začátkem druhého kola značný zájem. Někteří majitelé vozů stáli ve frontě před podniky na zpracování autovraků od neděle a část vrakovišť začala přijímat auta už v pondělí krátce po půlnoci. Vláda na druhou vlnu šrotovného vyčlenila 22 milionů eur (asi 584,3 milionu Kč), podle některých odhadů se ale peníze vyčerpají už ve středu.
Stát přispěje Slovákům na nákup nového vozu částkou 1000 eur (asi 26.560 Kč), pokud prodejce poskytne slevu ve stejné výši. Po odevzdání auta staršího deseti let je zájemce zapsán do elektronického systému a slevu mu v celkové výši poskytne prodejce nového auta. Stát dodatečně vyplatí slevu prodejci.
Podmínkou k získání slevy na nákup nového automobilu je předložení potvrzení o odevzdání vozu a potvrzení o trvalém odhlášení starého vozidla z evidence.
Se zavedením státní dotace nesouhlasili někteří analytici a opoziční politici. Opatření prý Slovensku v boji s hospodářskou krizí nepomůže, ale vláda kritiku odmítla.
První vlna šrotovného, v jejímž rámci stát rovněž podpořil nákup zhruba 22.000 nových vozů, trvala téměř tři týdny. Podle ředitelky kanceláře ZAP Márie Novákové příspěvek v březnu nevyšel pro 671 lidí, kteří své staré auto nechali ještě v termínu sešrotovat. "Ti budou zahrnuti do druhé vlny," řekla Nováková.
Velký zájem o odevzdání auta využili někteří zpracovatelé autovraků. Podle ministerstva hospodářství začali údajně protiprávně vybírat poplatky 50 eur (asi 1328 Kč) na zařazení do pořadníku.