Případný neúspěch si ministr nepřipouští. "Tento úsek je jednou z priorit ministerstva," řekl. Podle něj by vláda měla souhlasit s navýšením schodku státního rozpočtu. Hejtman Moravskoslezského kraje Jaroslav Palas (ČSSD) navrhuje, aby vláda chybějící peníze získala vydáním státních obligací. "Existuje zákon, který to umožňuje. Dosud nebylo zapotřebí ho využít. Myslím, že nyní čas nastal," řekl.
Generální ředitele ŘDS Alfred Brunclík ČTK řekl, že na propojení úseku na trase Bohumín, Ostrava, Lipník nad Bečvou celkem potřebuje 4,4 miliardy korun. V současné době má v rozpočtu 1,8 miliardy. "Pokud další peníze dostaneme, jsme schopni propojit trasu tak, že už letos v listopadu se bude v úseku Hladké Životice - Bílovec jezdit ve čtyřech pruzích. V úseku Bělotín - Hladké Životice by ve stejném termínu mohly být zprovozněny dva jízdní pruhy. Další dva bychom dostavěli do srpna 2010," řekl.
Podle Bendla nedostatek financí ve Státním fondu dopravní infrastruktury zavinilo jednak odčerpávání peněz pro jiné rozpočtové kapitoly a jiná ministerstva. "Navíc je nižší výběr z mýtného," řekl. Tento výpadek podle něj zavinila krize a s tím snížená přeprava zboží.