"Cítíme velmi naléhavý hlad po informacích z finančního sektoru. Proto jsme se rozhodli podpořit soutěž založenou na skutečně podložených datech a číslech o jednom z nejdůležitějších sektorů ekonomiky," uvedl Michal Mošnička ze společnosti Scott & Rose, která dlouhodobě analyzuje bankovní a pojišťovací trh.
Na základě analýzy potřeb a zájmů klientů je v první fázi nominováno deset bank a pojišťoven, které klientům nabízejí nejvýhodnější produkty a služby. Mezi nejlepší banky byly vybrány Česká spořitelna, ČSOB, Poštovní spořitelna, GE Money Bank, Komerční banka, LBBW Bank, mBank, Raiffeisenbank, UniCredit Bank a Volksbank. Mezi pojišťovny pak Allianz, AXA, Česká podnikatelská pojišťovna, Česká pojišťovna, ČSOB Pojišťovna, Generali, ING, Komerční pojišťovna, Kooperativa, UNIQA.
O vítězi soutěže nerozhodne jen kvalita nabídky, ale i ekonomické údaje, jako je například zvyšující se podíl na trhu, rentabilita nákladů nebo efektivita. Z pohledu klienta se budou u bank hodnotit náklady na vedení účtu, úrokové sazby, šíře nabídky produktů a služeb, dostupnost, přehlednost sazebníků a komunikace s klientem. U pojišťoven se bude měřit úroveň pojistného, šíře nabídky produktů a služeb, dostupnost, přehlednost informací pro klienty a komunikace s klientem.
V rámci soutěží Nejlepší banka 2009 a Nejlepší pojišťovna 2009 jsou vyhlášeny i kategorie Bankovní inovátor a Pojišťovací inovátor. Banky a pojišťovny do ní samy nominují své produkty, služby nebo přístupy a strategie, jež nejsou na českém trhu obvyklé, a které považují v porovnání s konkurencí za výjimečné. O vítězi rozhodne veřejnost v online hlasování.
Kategorie Bankovní inovátor bude vyhlášena 12. května a veřejnost bude do 1. června hlasovat online na webových stránkách www.nejbanka.cz. O vítězi kategorie Pojišťovací inovátor bude veřejnost rozhodovat na www.nejpojistovna.cz od 2. června do 22. června. Výsledky inovátorské kategorie budou vyhlášeny rovněž 24. června. Partnerem soutěží jsou společnosti KPMG ČR a IBM ČR.