Do akce, která by podle informací Hospodářských novin (HN) měla vypuknout 15. dubna a skončit 15. června, v případě vyprodání určitého počtu spotřebičů i dříve, "naleje" ČEZ miliony korun.
Důvod, proč se ČEZ na akci dohodla pouze s řetězci Datart a Euronics, firma zatím nesdělila. "Veškeré podrobnosti a důvody však sdělíme až ve středu na připravované tiskové konferenci," řekla iHNed.cz mluvčí ČEZ Eva Nováková.
Šrotovné se nyní v Česku stává stále žádanější. Jeho zavedení po vzoru automobilek požadují už i tuzemští nábytkáři. Ti však chtějí příspěvek od státu, který by měl v případě likvidace starého a nákupu nového činit 15.000 korun. Nábytkáře podle tajemníka Asociace českých nábytkářů Tomáše Lukeše inspiroval návrh protikrizového vládního plánu ČSSD, na kterém se největší opoziční strana ve středu rámcově dohodla s končící vládou. Protikrizový návrh počítá se zavedením šrotovného na automobily ve výši 30.000 korun.