"Tuto změnu nám umožňují nové předpisy," uvedl mluvčí automobilky Evžen Krauskopf. Dodal, že k obdobnému řešení přistupuje také řada jiných evropských výrobců. Automobil bez rezervního kola má totiž o něco nižší hmotnost, takže se zároveň trochu sníží spotřeba paliva a emise.
"Pneumatiky jsou navíc dnes již tak kvalitní, že k defektu dochází jen výjimečně," doplnil Krauskopf s tím, že pokud by na pneumatice vznikl tak velký otvor, že by jej nešlo odstranit za pomoci nouzové opravářské soupravy, bude se na výměnu vztahovat záruky mobility. Mnozí motoristé si podle něj k výměně zavolají asistenční službu.
Další změny, které přinese modelový rok 2010, budou podle zdrojů ze Škody spíše symbolické. Půjde například o drobné úpravy prvků v interiéru některých modelů. Škoda v současné době připravuje především rozjezd sériové výroby automobilu Yeti. Na přelomu roku pak má přijít vůz Škoda Superb Combi, píše Profit.
Příští rok chystá automobilka rozsáhlou modernizaci vozů typu Fabia. Podle zjištění Profitu půjde zejména o novou nabídku motorů. V modelové řadě Fabia by se měl zvýšit podíl agregátů vyráběných v České republice.
Například z Německa dovážený benzinový motor o objemu válců 1,4 litru bude nahrazen přeplňovaným čtyřválcem 1,2 TSI, který v Mladé Boleslavi nabíhá do výroby už letos v květnu (nejprve pro vozy Škoda Yeti, VW Polo a VW Golf). Nejsilnější benzinový motor o objemu 1,6 litru by měl být v budoucnu vystřídán přeplňovaným agregátem 1,4 TSI. Dílčí modernizací projdou oba mladoboleslavské benzinové tříválce 1,2 HTP, napsal dnes Profit.