Peníze mají směřovat hlavně na podporu výzkumu a vývoje, aby místní automobilky byly konkurenceschopné po dokončení restrukturalizace globálního automobilového průmyslu. Automobilový průmysl po celém světě se nyní potýká s nejhorším poklesem za několik desetiletí. Důvodem je globální recese a finanční krize, které prudce snížily výdaje spotřebitelů a zhoršily přístup k úvěrům.
V březnu Korea uvedla, že chce poskytnout dočasné daňové pobídky k nákupu nových aut, a sníží tak od května do prosince nákupní a registrační daně o 70 procent pro zákazníky, kteří si koupí nové auto a současně nechají zlikvidovat staré auto zaregistrované před rokem 2000. Pobídka se týká až 5,48 milionu vozů, tedy zhruba třetiny všech vozů v zemi.
Vláda také slíbila, že bude nakupovat obligace společností, které poskytují finance na nákup aut. Chce tak zajistit jejich lepší finanční pozici a podpořit další poskytování úvěrů pro na nákup aut, napsala agentura Reuters.
V Jižní Koreji sídlí pět významných automobilek, včetně místní jedničky Hyundai Motor a její dceřiné firmy Kia Motors. Hyundai a Kia jsou společně pátým největším výrobcem automobilů na světě. Hyundai má v České republice výrobní závod v Nošovicích na severní Moravě a Kia provozuje továrnu na Slovensku u Žiliny.
Výroba automobilů v Jižní Koreji se v loňském roce snížila o 6,4 procenta na 3,83 milionu vozů kvůli negativnímu dopadu světové finanční krize na poptávku. Zaznamenala tak první pokles od roku 2001. Prodej jihokorejských automobilek na domácím trhu se snížil o 5,3 procenta na 1,15 milionu vozů. Jejich export klesl o 5,7 procenta na 2,69 milionu vozů.