Obří tendr, který podnik vyhlásil tento týden, přichází v ideální době. Stavebním firmám totiž ubývají zakázky a developerské firmy odsouvají dříve plánované projekty na neurčito. Vítěz bude v příštích čtyřech letech inkasovat dvě až tři miliardy korun ročně. Očekává se tedy, že stavební firmy svedou o zakázku ostrý boj, píše.
"Určitě se přihlásíme. Od roku 1967 jsme stavěli všechny úseky pražského metra," cituje mluvčího společnosti Metrostav Františka Poláka. Vedle Metrostavu, který je považován za favorita výběrového řízení, už potvrdily zájem i Hochtief a Skanska. "Dokumentaci jsme si už vyzvedli a zájem o zakázku určitě máme," uvedl mluvčí Hochtiefu Milan Řepka. "Seznamujeme se s detaily zadání," řekl deníku mluvčí Skansky Jan Hrabovský.
Zájemci musejí nejpozději do 15. května složit čtvrtmiliardovou kauci a bankovní příslib na úvěr v hodnotě nejméně 750 milionů korun. Další půlmiliardu musí mít krytou pojistkou. Také musí mít za sebou stavbu nejméně tří tunelů v hodnotě pěti miliard korun. Zakázka by mohla přinést práci více firmám. Podle zadání tendru může vítěz polovinu prací předat svým subdodavatelům.
"V podobných zakázkách se chodí do sdružení," cituje E15 zdroj blízký tendru.
Prodloužení trasy metra A do pražského Motola je první etapou projektu propojení pražského letiště s centrem města. Až do Ruzyně by se měli cestující svézt až v roce 2018, připomíná E15.
Celkové náklady na prodloužení trasy A odhaduje dopravní podnik na 21,6 miliardy korun. Peníze by měly jít zčásti z operačního programu Doprava a zbytek, zhruba 14 miliard, bude muset uhradit Praha z vlastního rozpočtu, dodává.