Přestože si automobilky nadále stěžují na pokles zájmu o jejich vozy, březnové statistiky jsou přece jen lepší než ty z minulých měsíců. Meziroční pokles je totiž výrazně nižší než v lednu a únoru. V lednu se prodej propadl o 27 procent a v únoru o 18 procent ve srovnání se stejným obdobím loňského roku.
Březnový pokles je nicméně již jedenáctým v řadě a jen v prvním čtvrtletí se prodej vozů meziročně propadl o 17 procent. Přestože v Německu, tedy v největší ekonomice Evropy, prodej v březnu vzrostl o téměř 40 procent, v dalších členských státech EU naopak rekordně padal. Ve Španělsku o 38,7 procenta, ve Velké Británii o 30,5 procenta. V dalších velkých ekonomikách navíc rostl jen pomalu, ve Francii o osm procent a v Itálii o 0,2 procenta.
Celkové prodeje by se podle analytiků nemusely zlepšit ani v případě, že by se situace v ekonomice zlepšila ještě letos. Za nízkými prodeji totiž stojí především nedůvěra občanů, kteří se daleko více obávají ztráty svého zaměstnání a zdržují se tak velkých nákupů, mezi něž lze nákup auto jistě počítat. Jen v letošním roce by přitom podle sdružení Business Europe mělo v EU o práci přijít 4,5 milionu lidí.
Statistiky však ukazují, že ne všechny evropské automobilky si mohou na tvrdé dopady krize stěžovat. Nejlépe se vede italskému Fiatu, který v březnu prodal o 14,3 procenta více automobilů, než ve stejném období loňského roku. Největší evropská automobilka Volkswagen se na rozdíl od celé řady dalších také nepropadla výrazně do "červených čísel", v březnu prodala meziročně o 0,3 procenta vozů méně. To je výrazně lepší výsledek, než u dalších výrobců, přičemž v rámci koncernu se nejlépe vede mladoboleslavské Škodě Auto, která prodala v březnu o čtvrtinu vozů více.
Největší propad v EU zaznamenala automobilka General Motors, do níž spadá například německý Opel. Její prodeje se meziročně propadly zhruba o pětinu. Dobře si nevedou ani Toyota (- 11,9 pct), Renault (-10,9 pct), Peugeot Citroen PSA (-9,1 pct) a Ford (-7,7 pct). Problémy přitom mají i výrobci luxusnějších vozů BMW (-20,8 pct) a Mercedes (-14,6 pct).