Konkrétní formu protestu Starosta nesdělil, ale podle něj by se neměla příliš dotknout veřejnosti. Podle ministra dopravy v demisi Petra Bendla požadované slevě brání platná legislativa EU. Ministr podle svého vyjádření nepokládá tento krok ze strany dopravců za rozumné a odpovídající gesto v současné ekonomické situaci státu.
Topolánek dopravcům množstevní slevy ve výši šest, deset a 13 procent slíbil jako jeden z nástrojů na řešení krize v silniční dopravě loni v září. Dopravci od něj ale na konci března obdrželi dopis, ve kterém údajně oznámil, že svůj slib nehodlá splnit.
Zavedení množstevních slev na mýto je podle zástupců Česmadu jedním z mála opatření, kterým stát může pomoci tuzemským dopravcům v době současné ekonomické krize. Dopravci dlouhodobě upozorňují, že stát neřeší jejich problémy, jako je malá účinnost státního odborného dozoru, ignorance závažných nedostatků v systému elektronického mýta nebo stálá hrozba zavedení pátečních zákazů jízd kamionů.
Množstevní slevy na mýtném až 13 procent měly tuzemským dopravcům ulehčit tíživou situaci na trhu. Podle nich opatření nemá žádnou spojitost se zvažovaným pátečním zákazem, který prosazuje zejména ministr životního prostředí v demisi Martin Bursík. Průměrná sazba mýtného, které nyní na dálnicích platí vozidla nad 12 tun, je 4,05 Kč na kilometr. Roční sleva by mohla dosáhnout 350 až 400 milionů Kč. Loni stát na mýtném vybral 6,14 miliardy Kč.